Viktnojja!

Kl ett går jag av jobbet idag och då väntas en hel veckas ledighet. Igår när jag bytte av arbetskollegan började vi prata om vår arbetsresa med vår boende till Tunisien. När vi räknade ner till hur många veckor det var kvar blev jag helt chockad. Lite drygt fem veckor! Shit! Jag vet att i nov-dec att jag tyckte det var såå långt kvar men nu har det gått fort! Både jag o kollegan sa i höstas att vi skulle gå ner 10kg innan resan. Jag började vid nyår o tappade några kilo som jag sen fick tillbaka :( men nu gäller det att vara strikt den sista tiden. Kollegan har inte gått imål men hon har gått ner halvvägs nästan..

Blir nog att ta lite promenader nu i veckan. Med och utan Spira. Kanske kan bytlåna hund nån dag för en långpromenad. Annars är den koppelpromenad/skogsturen som jag tog sist med Spira ganska bra, den har en ganska lång o brant backe. Kanske ska ta o gå den varje dag o pressa mig uppför den. Sen kan jag ju fortsätta o skotta snö ute, det måste ju ge nått med tanke på att man blir svett. Vilken mani jag fick nu!

2 ½ vecka sen jag började sluta o jag kan nog säga nu att jag inte kommer att börja röka igen. Det känns så i alla fall. Rökte igår med Vera, som jobbade i huset, och det varken gav nått eller kändes gott/skönt. Smakade bara äckligt o man luktade efteråt plus att det smakade illa i munnen länge efter. Nej. Slut.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Skönt att det går bra utan cigg! Låter härligt med resan.

Kram

2010-03-28 @ 14:54:17
URL: http://www.mrcollin.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0