Stolt som en tupp!

Igårkväll på kvällskissen så var det nån som var riktigt busig, hon snodde häxkvasten (som jag hade lagt på räcket o inte plockat bort sen halloween, jag vet, jag vet, jag får skylla mig själv). Och inte nog med att hon snodde den så drog hon ut på gräsmattan med den! Där går snön upp över knäna. Så jag kommer ut efter henne och hon väntar verkligen på att jag ska komma o leka med henne. När jag nästan är framme till henne får hon syn på grannen som kommer på vägen med sin hund. Dem har aldrig träffats o jag tänkte "nej, nu kommer hon springa fram till dem o jag sitter fast mitt i gräsmattan". Visserligen hade jag fått tag på häxkvasten. Hon sprang fram två meter. Jag ropar "nej" i vanlig samtalston och hon stannar upp. Tittar mot mig och jag berömmer henne och hon springer fram.... MOT MIG!! *Stolt* Så vi busade med kvasten och sen gick vi in. Så nöjd jag var resten av kvällen!

Och imorse var vi ute på första kissen eller om det var andra. I alla fall så kommer det en lastbil på vägen utanför, i illfart och hon får syn på den när den närmar sig och hon springer mot uppfarten (inte alls nära vägen öht) men ska jaga den där. Jag ropar än en gång "nej". Hon vänder och springer tillbaka till mig!! WOW Nöjd igen!

Men idag har varit såå tråkig tycker Spira för jag har varit helt fast i min bok och jag hade bestämt att vi skulle ta en tråkdag inomhus och fullt bus utomhus eftersom det varit vindstilla och 5 plusgrader! Toppen väder! Men vi har haft kul utomhus och busat med boll och kvasten IGEN!! Måste hitta nånstans hon inte kommer åt den. Men den är ju bra att ha om det är något som är svårmotiverat för den är ju hur rolig som helst!

Min lilla dator som jag brukar blogga på har det blivit nått fel på så den ska jag kika över imorn o försöka fixa men innan dess blir det inga bilder om jag inte startar gammeldatorn. Kanske gör det sen för att lyssna på lite musik på Spotify.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Wow! Snyggt jobbat! Du har all anledning att vara stolt som en tupp.



Är nyfiken på vad du läser och så håller jag tummarna för att du får ordning på din lilla dator.



Kram

2010-03-08 @ 17:08:48
URL: http://www.mrcollin.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0