Socialträning!

Igår när jag gick av mitt skift så kom mamma med hundarna på väg till sitt jobb. Jag bestämde mig för att ta en liten svängom på stan med vovvarna för att se hur det gick. Vi har ju gått på Kils gator tidigare o det har ju inte varit några problem. Diva är ganska så lugn och dessutom är hon inte vidare intresserad av folk, vilket kan vara bra när man har en liten som är högt o lågt o vill fram till alla. Halva sträckan var lite jobbig innan vi satte oss på torget. Jag hade henne i knät o Diva låg bredvid oss. Satt o klappade henne o hon tittade med spännande blick mot alla bussar och allt folk som kom o gick. Inget som hon visade nån rädsla för i alla fall. Försöker ju fortfarande med nej-träningen att göra den positiv och det var lite svårt att få hennes uppmärksamhet ifrån folk men halva sträckan tillbaka gick det kanonbra. Förutom att Diva drog lite så var det faktiskt en lyckad dag. Inga foton tyvärr eftersom jag var ensam o hade båda hundarna att hålla koll på, eller åtminstone en som betedde sig som två :P Ska ta o åka in lite senare i veckan med henne igen för att gå själv med henne, kanske blir lite enklare då. Får se när det blir nu för igårkväll blev jag tät i näsan o fick huvudvärk.

 Idag när jag vaknade hade jag ont i hela huvudet, inkl bihålorna o är inte alls pigg. Snuttan vaknade första gången halv sju men då mådde jag för dåligt för att gå upp men jag hade tur att hon somnade om när vi kom upp o 8.20 började dagen istället. de sista 20 min var lite jobba för mobilen låg nere i entrén, en trappa ner o mitt alarm gick igång. Så himla enerverande! Men nu sitter vi här hemma hos mor o far o väntar på att mamma ska komma hem. Då blir det lite kloklippning o sen sova! Själv ska jag hoppa i badet o hoppas att det lättar i skallen.


Kommentarer
Postat av: Annelie

Håller tummarna att du inte blir sjuk nu - inte kul alls :(



Miljöträning är nyttig men kanske inte så rolig. När man väver in passivitetsträning så blir det ju ännu nyttigare. Skönt att det gick hyfsat iaf.



Ha en bra dag och krya på dig.



Kramar

2010-03-16 @ 14:43:18
URL: http://www.mrcollin.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0