Sjuk!

Jag kan inte förstå att det är torsdag idag!! Det är det va? Måste kolla. Japp det är det. Det var ju i måndags kväll jag kände av huvudvärken. Tisdags vaknade jag med bihålsvärk utöver huvudvärken och som toppen på moset med en tät näsa. Alla som känner mig vet att jag blir riktigt paranoid när jag blir tät i näsan. Jag skrämmer upp mig själv till att inte sova så jag sover så lite som möjligt för att jag är så rädd att jag inte kommer vakna upp igen. Som tur var hittade jag en burk med nezeril i badrummet. Tack gode gud för det! Även om jag vet att det inte är bra för bihålorna med den så har den gett mig nattsömn under de senaste dagarna. 
 
 Igår, onsdag (måste komma ihåg dagarna), så fick jag till o med en sovmorron! Gisses, lilla snuttan lät mig sova till kvart över nio! Jag ställer ju aldrig klockan längre. Tur att jag hade tänkt o sjukanmäla mig till p-mötet som började 10 annars hade jag aldrig hunnit.

Men idag, torsdag, bestämde jag när vi gick upp. Orkade inte somna om efter kvart i åtta. Försökte sakta men säkert smyga ut till toan utan att hon skulle vakna men nix, hann inte utanför dörren innan hon vaknade. Den där lilla damen kan jag inte lämna rummet för nu för tiden. HON kan lämna MIG för att gå ut i ett annat rum men går jag efter o ser vad hon gör o hon ser mig, då måste hon följa med mig igen.

Och nu de senaste dagarna har hon börjat med ett beteende som är ganska gulligt. vet inte om jag ska tycka det men det är lite gulligt. När hon är på katten eller hon gör nått som hon vet är fel, inte allt som hon gör men det grövre felen, då lägger hon öronen bakåt o ålar sig fram mot mig o fjäskar. Hon är helt underbart gullig.

Skällningen har börjat på henne lite nu. Ibland när hon är uppspelt runt mattiderna när jag lägger upp mat kan det komma nått skall, sen när hon busar ibland.

Håller på o laddar mobilen, tydligen dog batteriet igår. Har varit så "upptagen" av att vara sjuk att allt bara försvinner runt omkring. Ska ladda den o sen ska jag ta lite mer foton på flickan lilla.

Förresten så har jag fått brev om valpkurs och vi är antagna den 22 april med Maria Risberg som handdledare. Undrar vilka som hamnar i min grupp! Det är lite drygt en månad kvar!

Nu väger hon hela 8,1kg! Börjar bli en stor tjej!

Kommentarer
Postat av: Annelie

Hej och välkommen tillbaka till cyberspace :) Har saknat dig och förstod nog att du var sjuk då du inte bloggade igår. Jag är ju så bortskämd med uppdateringara varje dag. Hoppas du mår bättre nu!



De kan se skamsna ut när de kommer på att de gjort något dumt - fjäskisar!



Kul med kursen, det är några från kullen som börjat och andra som ska börja snart. Är nog bara Amaya som inte får valpkurs men det är ju för att hon inte skulle stanna. Får väl göra mitt bästa för att kompencera det.



Kram och krya på dig

2010-03-18 @ 13:31:37
URL: http://www.mrcollin.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0