Sista timmarna innan jobbet.

Idag har vi på förmiddagen gått till stallet o tittat på hästarna. Den orädda lilla flickan jag har blev livrädd för de stora liven i hagen trots att vi stod en bra bit bort. Det var en häst (den grå, vettu Em) som nöstirra på henne o gjorde henne ännu mer rädd. Vi stannade inte länge, försökte kasta ut godis men hon tog bara en bit o sen försökte fly igen. Men men, med träning så kanske hon inte är så rädd för dem. Intra är ju ganska lugn så vi får följa med Em till stallet när hon ska rida henne. Det är en snäll häst.

 Jag minns Wilsons första (eller jag tror åtminstone det var första) möte med en häst, Intra. Jag minns också att Nina ville inte släppa fram Wille till den mördarmaskinen ;) och att hon absolut inte ville gå fram med Wille i famnen till hästen. Hihi, du är rolig Nina. ;) Det slutade med att mamma tog upp Wille i famnen o Intra nosade på honom o Wille på henne utan att det var nått problem eller rädsla. Hmm... undrar om min lilla fia kanske reagerar så på Intra nästa gång? Kanske ska åka förbi nån gång när hon är trött? Då är hon ju lugnare o kanske inte brusar upp så.

Efter den lilla promenaden med den hemska stirriga hästen så blev vi trötta så nu ligger hon i soffan bredvid mig o sover gott. Nu har jag ett par timmar kvar tills jobbet tar sin start. Ska bli roligt o jobba igen men det kommer kännas tufft att vara ifrån min lilla tjej. Igår kväll kände jag verkligen vilken lycka det är att kunna vara hemma med henne. Jag undrar om valpköp sätter igång modersinstinkterna för jag känner mig som en liten hönsmamma o är ständigt rädd att nånting ska hända henne. Dessutom känns hon lite som en bebis nu när hon är liten o ska ligga nära när hon sover. Mysigt är det i alla fall. Hoppas hon klarar sig utan sin mamma inatt bara. Antagligen kommer hon inte märka att jag varit borta när jag kommer o hämta henne imorn. Så var det alltid med Akilles. Visst blev han glad när man kom från jobbet, hem till mamma men när han hälsat så var det bra. Det var få gånger som han faktiskt tyckte att vi skulle åka med detsamma. Då gick han ut till hallen o satte sig vid mina skor o tittade på mig. *Vilka minnen* Saknar skrutten!!

En sak som jag är stolt över, det går verkligen fort fram i inlärning hos damen. Hon vet nu att Bra och Varsågod är två helt olika ord, något jag hade väldigt svårt med Akilles. Sen kan hon sitt, stanna ganska bra nu! :D Så nöjd. Självklart går allt utan störning än så länge så jag kan ju inte skryta inför andra ;) Jag har gjort så att hon ska sitta o stanna kvar när jag ställer ner maten o innan vi går ut och in. För att hon ska få ett varsågod så ska hon titta upp på mig o ta emot ett bra och sen ett varsågod. Och hon är duktig med det!!

Nu ska jag packa ner mina grejer för jobbet o Spiras grejer som ska till mamma. Undrar jag hur det ska gå inatt. Men mycket tror jag ligger hos mig, henne blir det nog inga problem med. Tänk vad trött hon ska vara imorn när jag kommer o hämtar henne. :) Ett helt dygn med Diva. Gisses!

Kommentarer
Postat av: Annelie

Hej där hönsmamman :)



Kanske är det lite spökålder som drabbat henne? Tror det brukar komma runt 3-4 månader första gången.



Spira kommer säkert att ha det jättebra hos Iréne och Diva - hon är ju i goda händer (och tassar) men jag tror hon blir jätteglad när du kommer för att hämta henne trots det.



Så mycket bra saker du lärt henne tummen upp



Kramar

2010-03-12 @ 19:03:03
URL: http://www.mrcollin.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0