Jobbat idag!


Morgonen började 7.09 som alltid och vi gick upp och åt frukost. Vid åtta kom farbror Daniel på besök o stannade ända till tio, vi pratade o busade med tjejen för att hon skulle hålla sig vaken tills vi åkte till jobbet vid halv elva för att hon skulle bli trött på mötet så jag kunde få något gjort. Men hon var olydig under morgonen. Hon kom underfull med att hon kunde springa över gräsmattan o komma ner på vägen framför huset, vägen mot G:s hus. Sen när jag kom ut på uppfarten o ropa in henne rusade hon över den stora vägen. Och jag hör att en traktor komma. HJÄLP!! Paniken kom över mig och jag sprang efter henne och in på grannens tomt. Fick tag på henne. Traktorn var den traktorn som brukar köra mkt snabbare än vad de får, tur att jag fick tag på henne säger jag bara!! Sen "kastade" jag ner henne i snön och gick ifrån henne. Och snabbt därefter kom hon efter och jag berömde henne! När vi kom upp på min uteplats igen så hoppade hon upp igen på snövallen och gick i samma spår till vägen. Jävla skitonge, var min tanke. Jag rusade tillbaka mot infarten och ropar på henne och jag hann inte mer än till halva uppfarten innan hon kom rusandes jättesnabbt och vi kampade lite med vanten innan vi gick in. Gisses vilken morgon!

Idag har Spira och jag varit på jobbet och haft personalmöte. De första 45 minutrarna var lite jobbiga för det var nån som var lite övertrött och visste inte riktigt vart hon skulle lägga sig. Men sen gick det ganska bra måste jag säga. Spira tyckte det var jätteroligt att få träffa en massa människor och arbetskompisarna tyckte det var roligt att få se den lilla lurven jag pratat så länge om att skaffa. De flesta är lite avundsjuka på min ledighet som jag haft men snart är den slut
:( Både glad och ledsen över det. Det ska bli skönt att få komma tillbaka o jobba o tjäna pengar men sen är det väldigt bekvämt att gå hemma. Men jag kommer ju att vara ledig ganska mkt ändå efter att jag börjar jobba igen.

Sen kom även en utav våra värdefulla vikarier på besök med sin 2-3 mån bebis o hälsade på. Spira vet nu att bebisar ska man inte hoppa på så hon skötte sig jättebra med bebisen, däremot ville hon äta på "rap-trasan" (blää) men hon la sig o söv nästan så snart efter att de kom och sov igenom en 7 personers kvitter och spring mellan rummen och bebisprat.

Vi åkte hem strax före halv fyra och då stannade vi vid skogen som är ca 200 meter från huset där det är plogad stig. Lite lyx att ha en plogad skogsstig så jag tänkte vi kan bränna lite energi och leka kurragömma för att få henne att bli mer uppmärksammad på vart jag är. Gick så bra så, de tog inte allt för länge innan hon märkte att jag var borta. Det fanns inte så många ställen att gömma sig på men jag hittade 3st iaf.  Tränade lite nej också och de blir bättre med varje träningstillfälle. Eller nja. Det är bra inomhus till viss del och hos andra och på ställen där hon inte känner sig säker på.

Nu ligger vi o sover och middagen väntar när hon vaknar sen. Själv ska jag ta o göra mammas kycklinggryta så jag ska ta o vattenlägga lergrytan och preppa kyckligen. Mums vad gott det kommer bli till kvällsmat och mat i flera dagar framöver. Lär nog inte bli några matlådor till frysen utan jag kommer att äta det tills det är slut. mums!!




Dessutom har jag uppdaterat "Släktsammankomst" med bilder och sen länkar jag till min facebooks sida med videoklipp med Spira.

http://www.facebook.com/seshaneheru?v=app_2392950137




Kommentarer
Postat av: Annelie

Undrar jag om inte övertrött valp är ännu värre än pigg valp ;) Tur att hon skötte sig såpass på mötete iaf.



Jobbigt när de får för sig att "rymma" när man har väg i närheten ryser Vilken tur att allt gick bra till slut. Håller tummarna att hon aldrig får för sig att göra om det!



Kramar

2010-03-03 @ 17:23:48
URL: http://www.mrcollin.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0