Hundvakt

Idag har dagen gått åt till att vara hundvakt åt schäfervalpen Alvfa, A-Cs mammas hund.(Foto kommer) Hon är cirka en månad äldre och bra mkt större än lilla Spiri och lika lekfull. Så det var uteslutet att jag skulle lämna Spira hos mamma. Det gick bra hemma hos A-Cs mamma och när de kom tillbaka så blev jag bjuden på smörgåstårta o kaffe. Mums!

Efter att jag åkt från A-C så åkte jag direkt till Bergvik (ett köpcentra) för att storhandla mat. Självklart hade jag glömt inköpslistan på kylskåpsdörren så jag handlade i minnet. Klarade allt utom en punkt och den var jag medveten om men hittade inte i affären. Det var bra länge sen jag storhandlade faktiskt. Första tiden med Spira så fick jag hemkörning av mamma men annars fick det bli snabb-handlingar när man lämnade snuttan hos föräldrarna. Men idag har jag fått storhandlat. Imorn ska jag avnjuta morgonen med nybryggt löfbergs lila-kaffe och ett par ostsmörgåsar. Mums! Längtar redan o jag är inte ens hungrig. Hihi..

Trött är jag däremot. Har spenderat återstoden av eftermiddagen o kvällen hemma hos föräldrarna. Spira har fått prova "buren". 4st kompostgaller som hon ska vila i under dagarna här hemma i största allmänhet. Hon kan inte koppla av när katten rör på sig här i lägenheten så nu har jag tänkt att jag ska ta tag i det. Men mer om det en annan dag. Klockan drar iväg o jag vill i säng så jag inte blir så trött imorn bitti.



Kommentarer
Postat av: Annelie

Blir spännande att få följa er burträning.

Kram

2010-03-27 @ 00:19:54
URL: http://www.mrcollin.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0