Dominant?

I helgen har jag jobbat så all energi har gått dit, har knappt orkat göra något annat än att bara tagit det lugnt. Dessutom utöver min förkylning så har jag även slutat röka. Det är min femte dag utan en cigg. Visserligen tog jag några bloss i lördags när jag blev erbjuden men det tog inte många bloss innan jag blev riktigt illamående o sen har jag tackat nej till mer. Det går mkt enklare än jag trodde. Har fortfarande tänket kvar att "jag kanske ska gå ner o röka" o så kommer jag ju på att jag röker inte längre o då gör jag nått annat. Så jag har inget röksug mer än nån enstaka gång men så fort jag känner röklukten blir jag illamående. (Går på Champix, ett rökavänjning preparat, därav illamåendet.)

Igår dammsög jag hela lägenheten, så nu har jag trappen o entrén kvar. Det sög den mesta musten ur mig. Sen låg jag i sängen o läste ut 5e boken i The house of Night-novellerna. Fick dem i fredags, gissa om jag var glad! Då gick även jag o lilla Spira på Kils gator o socialträna lite. Det var lite väl mkt folk men hon skötte sig första vägen men på hemvägen gick en hund förbi o hon ville sååå gärna hälsa men nix.

Idag har jag bestämt mig att jag ska in till stan, Karlstad, och socialträna lite. Har en kompis som kanske skulle med, han skulle höra av sig när besöket hade åkt. Först ska jag komma ur pyjamasen o in i duschen. Vilket kan ta sin lilla tid. Fick sovmorron idag så vi har bara myst runt här hemma.

Jo, idag fick jag se att Annelie mailat mig på FB med vikterna på Spiras syskon. Alla väger över 10kg medan min plutt väger 8!! Visst är hon smal men inte såå smal. Men nu kommer jag nog att öka lite till på hennes mat. Har blandat ihop hennes valpfoder med vuxenmat nu och det går jättebra. Det är jättegott tycker hon!

Jo, till rubriken. Igår gjorde min lilla snutta en sak som förvånade mig. Hon humpade! (humpade= efter det engelska ordet hump som betyder sätta på) Hon humpade nämligen lite på sin lilla smurf igår. Försökte, renare sagt, smurfen var för liten så hon bara humpade mot överkastet. Och visst vet jag att hundar, även tikar kan göra det men såhär tidigt?? Är inte det ett tecken på dominans? Vet att Diva gjorde så mot sina leksaker också och det ser ju bara för roligt ut!

Ska försöka uppdatera lite oftare nu men det är så tråkigt att sitta vid den "gamla" datorn i sovrummet. Måste lämna in minidatorn nu!!

Kommentarer
Postat av: Annelie

Ämnet vikt har vi redan förhandlat så du vet ju att hennes vikt är helt ok och att ena syrran, som är lite av samma modell, väger ännu lite mindre.



När det gäller humpandet, eller juckandet som jag säger censur, så tror jag inte det är dominans, inte heller något sexuellt när hon är så ung. Avled och plocka bort smurfen bara så tror jag det går över. Det är inte roligt när de juckar - det stör i vårt mänskliga tänk ;)



Du är bäst på att blogga Åsa (tack för det!) ÄVEN när du själv tycker att du bloggar sällan :)



Kramar

2010-03-22 @ 13:28:51
URL: http://www.mrcollin.com
Postat av: Malin & Essie

Så det är alltså inte bara min valp som humpar lite? I och för sig har hon nog bara gjort det typ 2 gånger men det var kul att se att det inte bara är hon som gjort så! =) De gånger hon gjort så är mitt uppe i bus, när hon busar med en fleecepläd, men det ser bara för lustigt ut...!

2010-03-23 @ 22:46:45
URL: http://www.frokenessie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0