Busig!

Igår tog jag en dusch innan vi skulle åka in till stan och jag plockar av mig glasögonen o lägger de på bordet vid sängen som jag nästan alltid gör. Och sen går jag halvblind in till toaletten. Jag har ställt om skyddsmuren så att Spira kan följa med in i badrummet när jag duschar för annars blir de nog inte så roligt.
 När jag kliver ut tio min senare så är det fasansfullt tyst där ute. Och när hon kommer visar hon tecken på att hon gjort nått hon inte får. Hmm... Försöker kisa med ögonen men jag kan inte se nått så jag går för att hämta glasögonen. Visst la jag dem på bordet vid sängen?? Jag kisar o går närmare men de ligger inte där! Kollar om busan haft ner dem på golvet, under sängen, under soffan, på golvet. Nix. Shit? Vart la jag dem? Jag kollar i badrummet 2 gånger, tillbaka i sovrummet och sen ut i vardagsrummet. Kryper på alla 4 för att se om jag kan få en syn på dem. Nix. Då tänker jag att de vore bra o ha linser! På väg in till sovrummet igen råkar jag röra dörren så den öppnade sig lite mer. Där under låg dem!! BUSIG tjej!!

Men på stan skötte hon sig ganska bra. Hon kan ju inte direkt gå i koppel. Det är något vi får ta tag i nu, får nog ta en koppelpromenad runt huset varje dag. På vägen till torget (parkerade på samma ställe som sist) så ville hon inte leka men var ganska uppmärksammad på mig när jag sa "nej" och "här" och "Spira". Men det var lite tråkigt på stan när vi hade suttit still ett tag. Men hon fick gå runt o sniffa. Det var en man som kom fram o började prata med mig för att fråga ras o ålder. Jag sa till honom att hon inte fick hälsa för att hon är för glad i folk. Spira tar det nästan bättre när man står o pratar med någon än om det är några som bara gå förbi. För när man står o pratar så är omgivningen roligare än att hälsa på personen jag pratar med. Vilket är bra. Men när vi lämnade torget så började vi busa med en av våra kampleksaker som jag gjort. Det var jättekul. Jag sa "loss" och hon fick chansen att se sig runt och när hon tog ett steg mot någon sa jag nej o vi började busa. Så den formen av träning gick jättebra. Tills hon fick syn på en hund, amstaff. Då låste sig hela hon. Inget pip eller ljud men helt fokuserad på den. Det är också nått vi får träna lite på.
Imorse när jag vaknade så låg inte lilla snuttan i sin säng! Jag har ju sätt för hennes säng med kompostgaller så att hon inte ska smita ut o kissa ner golvet, vilket hon gör när hon inte ligger i sin säng, då håller hon sig hela natten. Nej, snuttan låg nedanför sängen på en hundbädd där istället. Chockad var jag i alla fall för om hon ska ta sig ur sin säng måste hon upp i min säng o jag vaknar av det mesta men inte i natt! Hmm.. fick torka en kissfläck imorse. Annars händer olyckor ganska sällan nu för tiden som är ganska skönt. Förutom hemma hos mina föräldrar :( där händer det nästan jämt.
Snart kommer Daniel på besök och som alltid han kommer så lagar jag mammas kycklinggryta som jag ska till o göra iordning nu. haha... Det är inte så ofta han kommer på besök och nu är det 3e gången han kommer när jag gör kycklinggryta. Hehe...

Kommentarer
Postat av: Annelie

Jag höll andan hela första stycket - var livrädd att hon demolerat dina glasögon....men då skulle väl inte det här inlägget ha skrivits kanske. Vet ju hur det är att försöka klara sig utan glasögon, om så bara på väg ut ur duschen.



Att gå fint i koppel och att hålla fokus på matte ÄR svårt när det händer allt möjligt spännande runt omkring. Men ni verkar ju klara det riktigt bra.



Kram

2010-03-23 @ 12:50:40
URL: http://www.mrcollin.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0