Besvärlig!

Ni som också har småttingar nu, har ni samma "problem" som jag? Min snutta har en tendens att lyssna sämre på morgonen och springer därför o gör lite hyss som hon vet att hon inte bör göra och struntar helt i vad du säger? Sen på kvällen är hon så duktig att hon skulle kunna vara den bästa elithunden (nästan iaf ;P).

Idag väckte hon mig redan 6.48 gisses, jag var så himla trött. Jag var tvungen att rensa kycklingen innan jag gick till sömns igår och det tog ända till halv tolv. Men nu är jag nöjd för nu har jag hur många portioner kycklinggryta som helst. MUMS! Bäst av allt passar den till allt, potatis, pasta o ris. Längtar redan till lunch :P

Nu sover min snutta o jag sitter o ser på tv. Vi har varit till skogen och gått lite. Bilturen på ca 1 min gick ganska bra upp, lite pip men när hon märkte vart vi var så blev hon glad. Hon gick till snöhögen med kissfläckarna och vifta i svansen av lycka att vara i skogen igen. 
 Dock märkte jag att jag måste träna på att sätta på henne kopplet för det hoppar hon undan för när vi är ute.

Nu kom precis tant Em så vi var ute o hälsade på henne innan vi gick in igen o tant Em åkte till stallet. Så nu ska pip-lisa sova lite igen.


Kommentarer
Postat av: Annelie

Kan inte säga att jag har det problemet...ännu...men det kanske kommer. Amaya sköter sig bra och kommer när jag ropar men så har hon goda förebilder på de promenader vi tar med Tilda och eller Lyssa och det har jag nog hjälp av. Dessutom är hon en stor godisgris så med lite Frolic i fickan är man populär :)

Kram

2010-03-04 @ 12:27:28
URL: http://www.mrcollin.com
Postat av: Malin & Essie

Nej, här är det snarare tvärt om, på morgonen är hon jättesnäll men mot kvällen kryper övertröttheten fram och hon blir en liten busa!



När vi är ute och strosar är hon nästan alltid lös, men hon har ändå kopplet på sig, vi har ett lätt nylonkoppel som inte känns tungt, som hon alltid har på sig när vi går runt huset. Självklart har hon inte kopplet på sig om vi är i skogen eller liknande där hon kan fastna i något, men när vi går runt huset etc, så hon ser inte på kopplet som något som håller henne fast, och då har vi inga problem med att ta på kopplet i tid och otid. Det är även en väldigt bra sak att ha om vi möter någon, då kallar jag in henne så sitter hon vid min sida, men jag sätter lite diskret foten på kopplet på marken, så jag kan hejda henne ifall hon får för sig att hon vill springa fram, men hon tror ju att hon fortfarande är lös. Det blir som en liten slips =) Ett litet tips som fungerat bra för oss =) Hälsa Spira från syrran Essie!

2010-03-06 @ 09:37:16
URL: http://www.frokenessie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0