Sömn

Nu börjar nätterna bli lättare som tur är. Nu vet hon att det är bara ut o sätta sig o kissa när vi är ute på nätterna. Och när vi kommer in igen vet hon att det är sovdags så länge inte klockan är kvart i sju för då har hon bestämt sig att det är då man ska gå upp. Men jag ligger kvar i sängen medan hon röjer runt o utforskar, kommer upp i sängen o gosar och busar. Men jag är utvilad nu, tror att det var sovmorronen jag fick igår med lilla snutta som gjort att min sömnkonto är balanserat.

 

Idag ska vi upp till klubben och ha roligt. Busa med Diva och träffa roliga människor som älskar vovvar. Mamma kommer och plockar upp oss om en timme.

Nu har vi kommit hem ifrån klubben, stannade där nästan två timmar. Det var en 11 veckors BC där som Spira busat med men BC var lite för hård i sin lek med min lilla mjukis så jag fick gå emellan och ha henne i knäet emellanåt. Spira var jätteduktig, vann många hjärtan och fick beröm att hon var så framåt och orädd.

Det var bra träning för lilla snuttan eftersom det var hundar som man inte fick gå fram till, hundar som tränade och som lekte. Hon lyssnade bra och gjorde inget för att komma undan kopplet. Så nöjd är jag.

Mamma åkte till jobbet efter att vi kom hem så jag är hundvakt till Diva nu. De busade i en kvart kanske, efter att vi kom hem och sen somnade Spira i soffan. Diva fann sig till ro efter ett tag o nu sover de djupt här i vardagsrummet. När de vaknar blir det ut o kissa o sen blir det mat o ut o kissa igen.


Kommentarer
Postat av: Annelie

Så glad jag blir! Både över att du fått liiite balans på ditt sovkonto och över att första besöket på klubben gick så bra - duktigt gjort båda två klickar och ger godis ;)



Kramar

2010-02-23 @ 15:10:27
URL: http://www.mrcollin.com
Postat av: Annelie

Hoppas du fått sova riktigt gott och sammanhängande inatt.



Ha en fin dag!



Kram

2010-02-24 @ 06:29:27
URL: http://www.mrcollin.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0