Snabblärd!

Idag har Spira kompenserat för att hon sovit bort större dagen av igår. Hon har varit energisk och BUSIG (!). Tur att jag slinga håret igår annars hade jag haft gråa hårstrån idag. :D

Igårkväll hade vi besök av A-C och Veronica med hennes dotter Mina. Vi hade det trevligt och Spira tyckte det var jätteroligt att Mina var här för att leka med henne. Dock tyckte inte Mina det som är lite rädd för djur. Spira lyssnade bättre än jag trodde men kunde inte riktigt låta bli att springa efter Mina.

Under kvällen hann hon inte sova så mkt eftersom det var så mkt rörelser och dessutom var hon helt utvilad. Vi övade ett nytt litet trick igår med klickern. Hon ska lägga sig på rygg med benen i vädret. Kommandot har jag "kil". För sen ska man säga "Vad gör flickorna i Kil?"  hahaha... Lite roligt måste man ju ha :D

Imorse så vägde jag lilla snuttan och hon väger nu 6,5 kg och börjar bli en tung klump. Bär henne upp o nerför trappan när vi ska ut och det börjar kännas att hon blir större. Dock inte så mkt tjockare :P

Alldeles nyss så försökte jag få Spira att ta det lugnt runt fröken som blir helt misshandlad av vovvens hårda lekar. Fröken har ju en tendens att lägga sig i hundsängen på dagarna. Där blir hon behandlad som en matta om Spira hittar henne. Men nu så la jag mig på sängen och väntade ut tills Spira blev lugn (efter att hon blev nafsad i örat efter ett anfall) och till slut låg dem båda där och var lugna. När jag gick in till vardagsrummet igen följde Spira med men sen gick hon tillbaka till sängen och la sig. SÅ sött :D Så jag klickade när jag såg att hon låg i sängen igen. Hon lär sig så snabbt.

Hon lärde sig även att öppna grinden till trappen så den får jag fixa snart så jag har nån spärr på den. Diva öppnade den första gången hon var här. Här kunde man inte gå ut o röka när Diva var här. Hon skulle med.

Nu måste jag börja använda kameran igen för nu är det flera dagar sen jag använde den.

Idag ska jag o Emelie ta med Spira till stallet för att hälsa på hästarna. Spännande. Ska försöka ta några kort.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Ja en aussie kan ge en både många gråa hår och en bredare käft (av alla goda skratt man får)



Klart man ska väva in lite humor i trixen! De blir ju bara ännu roligare då :)



Klickern är bra till mycket.



Ska försöka väga Amaya någon dag men hon är nog bra tyngre än Spira, men så är hon ju också en helt annan typ av hund.



Kram

2010-02-28 @ 19:38:49
URL: http://www.mrcollin.com
Postat av: Annelie

Känn ingen press att svara! Jag är så glad och tacksam för att du bloggar och så klart också för att du tar så väl hand om Spira.



Kramar

2010-02-28 @ 21:31:08
URL: http://www.mrcollin.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0