Full rulle!

Inatt har det gått bra faktiskt. Hon var trött när vi gick o la oss. Men jag har märkt att jag måste ner med min ena arm i hennes säng för att hon ska känna sig trygg o sova. Två olyckor inatt men ute klockan 4 och 6 och då har vi kissat. Men efter sex var de inte mkt vila. Redan vid sju var det full rulle på Spira. Jagade katt och busade. Pep lite och sen var det morronmys innan vi gick ut.


Gisses vad snö det kommit. Har skottat de två gångerna vi var ute inatt för att lilla hjärtat ska kunna gå ut o kissa men hon har vänt i trappen o kissat uppe på verandan. Samma sak igår kväll när det började snöa, då gick vi inte utanför verandan.


Nu har vi varit ut på en liten kisspaus (igen) och Fröken följde med. Hon är visserligen inte förtjust i snö men hon satt utanför dörren och Spira märkte henne inte på länge. Men när hon fick syn på henne fick hon spel. Katten är ju så himla rolig, hon slåss med tassarna (inga klor) och pratar med mig, tillägger Spira.


Nu inväntar jag samtal ifrån min hyresvärd som ska komma med traktorn och ploga. Då ska vi ta en kort biltur så G kan ploga fram vägen så man kan gå lite runt gården. Sen väntar vi ju också på att mamma ska ringa och berätta när hon kommer förbi.

Nu ligger vi o småpiper av frustration när hon biter på ett av de smala benen hon fått av Nina igår. Mums.


Kommentarer
Postat av: Annelie

Du är så himla duktig - både på att blogga och att nattkissa sen lilla damen. Hoppas det ger utdelning FORT så du får sova någon gång. Vill ju inte att du ska köra slut på dig alldeles!



Ja, jag vet ju att de gillar katter de här små "browsrarna" - inte alla katter som uppskattar den intensiva uppvaktningen.



Kram

2010-02-19 @ 15:16:31
URL: http://www.mrcollin.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0