Första natten!

Vid tolv hade vi nattat oss i sängen och vid ett när jag var två sekunder ifrån att somna så piper hon till o blir pigg. Då kan jag inte riktigt koppla av. Så det blev många resor upp och ner i säng innan allt var klart. Fröken passade på o hosta upp en hårboll också strax vid halv två tror jag. Då började Spira sätta sig till ro för att kissa. Några droppar kom men när jag lyfte upp henne och ut henne höll hon igen tills vi var ute. Duktig tjej :D

Natten började sent, efter klockan två. Men vid halv sex vaknade jag av mig själv och kände att det luktade skit. Jag tände lampan och då vaknade jag till o kände att det var kattskit. Lilla Spira låg så fint o tittade på mig med tuggande mun. Det var inget frenetiskt tuggande utan mer prövande. Jag fick ut det sista och gick o slängde skiten. Blää.. Nu blir det att köpa kompostgaller så Fröken kan få ha sin låda ifred.

 Vi var ute vid sex tiden o kissade lite innan vi gick upp o la oss igen. Sen har hon varit tyst hela resterande natten. Vid sju ringde klockan men det var helt tyst så jag snosade. Klockan åtta var hon vaken och tyckte att det var dags att stiga upp. Då var det snabbt ut för att kissa men det blev inget :(  Vi gick upp o åt frukost, blev uppblött foder med ris som jag sparat från maten igår. Nam nam..

Ut igen och då bajsade hon, duktig tjej. Vi utforskade baksidan av gården. Väldigt spännande. Men väl inne när jag vänt ryggen till hade hon kissat i hallen. Inte ett pip eller nån antydning. Tur att den mattan ska ut i höst :P Det är visserligen plast men det ska bli heltäckningsmatta där i höst.

Hon finner sig till rätta på trägolvet, filt eller i sin säng. Men hon har legat mestadelen i sin säng. De få gångerna jag vaknat o känt att min hand ligger på nått mjukt.


 Morronmys :D


Kommentarer
Postat av: Annelie

Jag är inte så förvånad över att Spira höll igång halva natten. Hoppas det blir bättre ikväll med en dag full av äventyr i ryggen istället för en lång bilresa med massor av sömn.



Det där med kattskit verkar vara en delikatess, hoppas du kan hitta en bra lösning för Frökens kattlåda. Kanske blir en liten fristad för henne också där hon kan komma ifrån framfusiga små valptänder.



Kan tänka mig att det finns så mycket spännande för henne att utforska så hon helt enkelt glömmer bort att kissa - tokfia :)



Hoppas ni får en riktigt fin dag tillsammans och att denna natt blir lugnare - men räkna med "21.30-rycket" :)



Jättefin blogg och som du nog förstår kommer jag att bli en flitig besökare.



Kram

2010-02-17 @ 14:38:22
URL: http://www.mrcollin.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0