Fattar galoppen!

 

Den lilla damen har varit så duktig inatt. Igår kissade vi strax vid elva för att natta oss. Efter en full dag med massor med roligheter så var hon trött igår kväll. Dessutom har vi tant Kim från Stockholm på besök som sover över i vardagsrummet. Men det har hon inte brytt sig om alls trots att det är avstängt till vardagsrummet. Men när Kim gick på toa vid tolv vaknade jag till o märkte att Spira var toanödig så ut gick vi och jag hann inte stänga jackan eller dörren innan hon kissade. Duktig tjej.

Upp igen o vi la oss i varsin säng och jag ner med min arm. Ligger extremt obekvämt första delen av natten men det får man stå ut med när man är välsignad med en sån skönhet som Spira.

Klockan ringde halv två o vi gick ut. Samma sak igen. Fast den här gången sprang hon nerför verandan, ut ca fem meter och vände i kiss-position. Och sen snabbt in. Duktig tjej!!

När klockan ringde vid kvart i fyra igen tror jag att jag somnade om igen för vi var inte ute då. Fast det märkte jag inte förrän klockan ringde igen vid kvart i sex. Då trodde jag att det hänt en olycka men ikke sa nikke. Ut igen och det gick också snabbt. Funderade då vad som hänt när hon blivit så duktig. :D

Upp igen o sova en liten stund till och det var inga protester eller något businvit. Det var precis som att hon visste att det var natt o att vi ska sova en stund till.

Nån gång innan klockan ringde vid kvart i sex hade min älskade lilla kissemiss hoppat upp i sängen bredvid som som hon alltid gjort tidigare. Det var så mysigt att hon kom o la sig precis vid huvudet på mig. Några pussar fick hon och vi somnade om. Myyys! Jag trodde det var Spira först när hon kom upp men rörelserna var alldeles för smidiga och försiktiga för att tillhöra ett energiknippe.

Jag vaknade strax efter sju av att en sötnos stod vid huvudet på mig och ville upp i sängen. Då hade vi vaknat o skulle gå upp. Ut o kissade och nr 2 gjorde hon medan jag skottade. (Förbannade väder, det har kommet ytterligare ett par decimeter till och det snöar fortfarande!!!! Så himla glad att jag knappt behövt lämna tröskeln inatt :D )

Så efter frukost så var det ut igen o vi skottade snö ihop. Spira tog tag i järn/metallen på spaden och drog hon också. Sen efter ett tag så upp halvvägs i trappen och ner i snöhögen som går under verandan o under. Där är hennes favoritplats för där är det ingen snö. Eller iaf inte så mkt snö.

När vi kom upp väckte vi tant Kim och det var svårt att lokalisera vart hennes huvud var eftersom mössan täckte nästan hela. Men när vi hittade henne så var det jättekul. Vi busade lite och favoritleksaken idag är en snus-dosa. Den räckte inte länge innan locket öppnades o där i luktade det jätteläskigt :P hon gnydde o hoppade runt i bus för att våga sig fram till den.

Jag trodde att hon skulle hålla sig vaken som hon brukar göra på mornarna. Det är ju riktigt sällan (läs; aldrig) som hon sover på morgonen men nu ligger vi i soffan i sovrummet och både hund och katt sover bredvid varandra. (Foto kommer, det tas NU). Här:




Idag kommer tant Emelie hit för att hon ska till stallet och sen kommer tant Kims mamma hit. Kim har inte sagt något till henne och då ska vi överraska med Spira. I tycker valpar är bland det vackraste som finns (som ungefär resten av världen tycker).  Spännande!


Kommentarer
Postat av: Annelie

Det är inte bara Spira som är duktig. Vilken energi du har som orkar ställa klockan flera gånger per natt! Hoppas hon fort blir ännu duktigare så du slipper helt och får sova hela natten.



Såg henne framför mig med snusdosan där fnissar



Ha en bra dag i snön, här har kommit nästan en halvmeter inatt. Fint men svårt att rasta valparna.



Kramar från oss

2010-02-20 @ 09:19:04
URL: http://www.mrcollin.com
Postat av: Annelie

Åå, nu kan jag se bilden också! Duktiga de är :)

Kram

2010-02-20 @ 16:46:20
URL: http://www.mrcollin.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0