Det blev ingen...

lekstund med moster Diva och kusin Wilson idag. Det var så ont om tid så mamma lovade att komma förbi ett par timmar imorn istället. Men idag har vi busat med Wilsons matte Nina som hade jättegoda flätor att tugga på, hår är jättegott att bita på. ;) Utav Nina och Wilson fick Spira en presentpåse med ben i olika storlekar, träningsgodis och en rulle med "kisspapper". Haha... Men tack så himla mycket Nina, det var riktigt snällt!

När mamma och Nina åkte tog vi en kisspaus och fick hälsa på Diva och Wilson genom burgallret. Alla tre skakade och pep av förväntan.

Idag har vi bara haft två olyckor. En olycka kom när hon var så glad över att "mormor" kom hit. Inte lätt att hålla tätt när man blir så glad, trots att vi hade precis varit ute.

Det har varit en aktiv morgon och dag men nu på kvällen har hon börjat sova lite mer. Snart dags o väcka henne så jag får sova nått inatt. :P

Måste säga att jag har varit ganska huslig de senaste två dagarna. Har diskat och bakat, lagat kläder och bärt upp ved. Imorn ska jag ta o tända en brasa så man kan stänga av elementen ett tag o spara in lite el :D Dessutom är det så skönt att elda, luften blir så skön att andas och lukten är ju bara för underbar.

Trots att hon sover endel under dagarna så känner jag att man hinner inte med att göra så mkt som man skulle vilja. Försöker att vara ute med ca 45min mellanrum för att inte det ska hända nån olycka. Sover hon så sover hon visserligen men då är det ut direkt när de fyra tassarna står upp.

Spira lyssnar allt bättre ute på gården och efter varje kiss och bajs-tillfälle får man en godis. Så hon tittar på mig när hon är klar med en blick som säger "får jag en godis nu?". Sötnos.

Det märks att hon börjar känna sig mer hemmastadgad nu för nu börjar hon bita i fötter o i byxorna, testar lite mer för att se vart gränsen går.

Favoritleksaken idag: En tom Fun Light flaska.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Se där - nu har ni kommunikation! Redan efter ett par dagar - bra jobbat!



Bra att hon är billig i drift ;) Tom toarulle som man nyper ihop i båda ändarna och lägger en köttbulle eller annan godsak i är en annan favorit.



Det där med att "gladkissa" har jag inte tänkt på på länge men det gjorde Tilda när hon var liten. Kan tom hända än idag om hon träffar en mycket älskad människa som hon inte sett på länge.



Hoppas ni får en god natts sömn och att mötet med Diva imorgon blir bra för er alla.



Kram

2010-02-18 @ 22:41:40
URL: http://www.mrcollin.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0