Checklista

Min checklista för miljöträning:

Småhundar både tikar o hanar. Theo och Wille är småhundar.
Valpar träffade Qase på klubben (11veckor)
Jättehundar
Svarta hundar
En finsk lapphund på klubben var svart med ljusbeige teckning. Wilson är delvis svart de ska träffas snart.
Raggiga hundar
Skälliga hundar
Theo o Wille kan moffsa upp sig ibland. Men skällande hundar är lite obehagliga i regel.
Småbarn:
 -Spädbarn
Elliot 4mån
 -Barn 1-5 år Mina 3 år (kommer på besök imorn om väglaget är körbart)
Skolbarn Wilma 9 år
Tonåringar Emelie 18, Robin 16, Emil 19.
Pensionärer  Min morfar ska vi hälsa på i nästa vecka.
Män med skägg Farbrordoktorn Werner, Marcus.
Personer med solglasögon
Personer med hatt
Personer med paraply
Personer med barnvagn
Elliots barnvagn
Personer som går annorlunda Varit en sväng förbi mitt jobb o där är det folk som går konstigt, inga problem där inte.
Personer som går med käpp eller kryckor
Passera folksamlingar
Personer i rullstol


Den listan tog jag från Hundsportstidningen 1-2 2010

Men jag laddar på den med egna kriterier (kommer att fylla på allt eftersom):

Träffa personer med utländsk bakgrund (annan hudfärg)
Personer som går med rullator Varit på jobbet o det var inga problem där heller
Högljudda personer Jobbet har ngra som "pratar" högljutt.
Tysta personer
Hemmamiljöer med stimmig miljö, ex mkt rörelser, musik, tv och många personer.
Hemma hos mina föräldrar, hemma hos Kims föräldrar
Hemmamiljöer som är tysta
Träffa djur
 - Hästar
Det blir nog en tur till stallet på söndag när tant Em ska dit.
 - Kaniner Grannarna har, kan vara bra o vänja henne vid dem så hon slipper jaga ihjäl nån :P
 - Fåglar Nina har pippifåglar, kanske kan hälsa på där.
 - Katter Pepsi, Fröken och sen kommer vi hälsa på tant Karins katter.
Åka buss
Åka tåg

Kommentarer
Postat av: Annelie

Listan från Hundsport är bra, ännu bättre blev det med dina egna tillägg. Oj, så mycket ni hunnit med och bra verkar det ju fungera det mesta. Amaya har alls inte stött på så mycket men hon har varit med på jobbet och det var inga problem alls. Ska snart ta med henne igen för hos oss byter vi ju patienter ofta eftersom det är en rehab-avdelning.

Ha en fin lördag. /Kramar

2010-02-27 @ 10:23:34
URL: http://www.mrcollin.com
Postat av: Kerstin och Kato

Hej där



Hittade hit genom Aussieklubben och Spiras uppfödare.



Va duktig Du är att socialträna henne. Hoppas hon blir bra nu från urinvägsinfektionen.



Ett STORT LYCKA TILL med henne.



kramisar Kerstin och Kato

2010-02-28 @ 10:06:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0