Bus med moster.

Eftersom det kom så mycket snö idag blev det förändrade planer. Egentligen var det meningen att mamma och Diva skulle komma hit o leka ett par timmar men när jag var tvungen att flytta bilen för att G skulle kunna ploga så vi åkte hem till dem.


Bilfärden var inte alls rolig, Spira gnydde och ylade nästan hela vägen. Det kommer att bli mer bilträning. Med att sitta i bagaget, stänga och ge beröm och öppna igen. Sen kanske bara köra några meter. Eller har ni några tips på hur det underlättar för henne att sitta i bagaget ensam när jag kör? Kanske om jag sitter i baksätet när nån kör o matar henne med godis?


Hemma hos mamma blev det full rulle. Ska visa er några bilder som jag försökte ta i början. Men som ni märker är de alldeles suddiga, de busade så fort och hade så roligt.

     

 

Sen har vi några foton som blev bra.

 ligger o biter på varsitt märgben

Diva är inte den som brukar dela med sig av sina grejer men Spira fick låna ett av hennes ben. Men efter en lång stund av bus la sig Spira och sov. Helt utmattad. Det tog tid innan hon fann en plats att ligga på som var bekvämt.

 




Sen efter en stund var det full fart. :P


     

och sen tog energin slut igen. Men sen var de full fart igen. Ska försöka få in videon om jag klarar det. Spelade in Diva och Spira när dem var ute o Diva fick tokfnatt. Riktigt rolig.


Kommentarer
Postat av: Annelie

Så skönt att det fungerar så bra! Ser fram emot filmen!!



Ett tips när det gäller bilåkning: Låt henne ha sällskap av en hund hon känner som tycker om att åka bil och som är lugn i bilen = en god förebild. Kanske inte så lätt att låna en jycke förstås. Sen är det väl mängdträning som gäller. Lycka till!



Kram

2010-02-20 @ 09:13:03
URL: http://www.mrcollin.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0