Bläää

...på all snö. Håller med dig, Annelie, det är jättesvårt att rasta de små nu när det kommer så mkt snö. Jag skottar och skottar men nog är det lika mkt snö kvar nästa gång man kommer ut. Grr... Idag ska iaf G komma o ploga. Jag fick ett sms igår att han inte skulle ploga igår och såklart körde tant Kim fast när hon skulle upp på infarten. Så nu står våra bilar så fint på uppfarten o väntar på att G ska komma o ploga. Förhoppningsvis får vi loss Kims lilla blå så hon kan flytta sig ur vägen för traktorn.

Igår var en händelserik dag. Åkt lite bil. Både äckligt och behagligt. Sen hälsade vi på Theo, tant Emelies hund. Han ville inte leka med Spira, tyckte nog att hon luktade lite konstigt. Men de kunde vara i närheten av varandra, nosa o så men mer ville inte Theo.

Sen var vi hem till morfar och hälsade på Diva. Mormor jobbade så det var bara grabbarna bus hemma. Där busade vi och åt middag för att sen åka hem till tant Kims föräldrar. Där blev det god mat för min del och bus för Spira med en stor finsk lapphund som var lite överkåt. Arrak är uppe i könsmognaden och tyckte att Spira skulle bli en fin mamma. Som tur är lyssnar han bra på sin matte och de kunde busa obehindrat. Jag har nog aldrig sett Spira springa så snabbt som hon gjorde där. De fintade varandra runt en soffa som stod placerad i vardagsrummet och det var jättekul. Fick lugna ner henne några gånger då hon var så uppe i varv. Det var inge roligt det minsann. Det blev inga olyckor i alla fall som tur var. Hon lyckades till o med att slappna av nog mkt att sova bakom mina ben med Arrak bara några centimetrar bort, gnällandes. Är man valp och trött så är man det oavsett omgivning.

Sen åkte vi hem till mamma, för mellan Kims föräldrar o mina är det ca 2-3 min o Spira var helt tyst i bilen så jag tänkte om vi stannar här blir det en positiv händelse eftersom hon inte hann bli orolig. Och där så busade vi lite med moster Diva och bröderna bus. Sen hade mormor slutat jobbet. Men energin tog ju slut efter ett tag o då kan det se ut så här;

Diva vart lite förskräckt när Spira burrade in huvudet bakom henne.


Jag var så himlra trött inatt så jag kom aldrig upp till 2-rastningen och tänkte att det får jag böta sen för. Men inte kom jag upp till 4 rastningen heller. Men ut gick vi vid fem och då var det inga bekymmer att ta sig ut. Tror att jag har minnesförlust för jag minns inte speciellt mkt av natten.

Det är 14 minus ute och Spira tyckte inte om att gå ut imorse så hon satte sig i hallen o började kissa o jag skyndade mig ut. Väl ute kunde hon inte kissa men jag skottade lite o till slut klämde hon ut det sista. Då var det frukost o mitt i frukosten avbröt hon sig o satte sig på en tidning i köket och sket. Sen åt vi upp frukosten. Hmm det var första nr 2-olyckan som hänt.

När vi var ute efter frukosten så var det inte heller rolig.

Men hon är lite gnällig idag, undrar om det var lite för mkt igår. Ett par dagar nu ska vi ta det riktigt lugnt. Bara vara hemma och leka. Bjuda in folk hit, inte åka ut. Hon blir lite misstänksam när vi ska ut för hon vill inte åka bilen. :( Så jag ska kidnappa Diva nån dag o åka lite bil, korta resor och se om det blir bättre.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Har varit inne här flera gånger men blivit avbruten innan jag hunnit kommentera ditt inlägg. Nu gör jag ett nytt försök.



Igår drunknade nästan Humla och Amaya när de kastade sig ner från snöhögen. Jag såg bara tofsen på deras små huvuden. Det blev till att hoppa i och dra upp dem :)



Ni har verkligen fullt upp. Så bra att hon kan slappna av och somna fast det händer massor omkring henne tummen upp



Att du inte orkar har jag full förståelse för!! Du får vara rädd om dig Åsa - Spira behöver dig i 10-15 år till vet du ;)



Låter bra med Diva-kidnappningen :)



Tack för ännu ett spännande blogginlägg Åsa!



Kram till er båda

2010-02-21 @ 21:39:45
URL: http://www.mrcollin.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0