Besök hos farbror doktorn

Idag har vi fått åka till farbror Werner för att få en penicillin-spruta och lite tabletter för den lilla damen. Hon har åkt på en släng av urinvägsinfektion. Så den 5 mars ska vi tillbaka till Werner och se om det blivit bättre. Då ska vi passa på o ta 12-veckors-vaccinationen i samma veva. 250:- för besöket idag och detsamma för vaccinationen. Billigt eller vad tycker ni?

Mamma ringde förut och frågade om vi skulle åka upp till klubben imorn bitti. Ska bli roligt, det blir mammas "gäng" som är där då. Personer som vore bra att få lära känna o kunna få lite råd av när man börjar komma upp i träning/tävlings-stadiet.

Diva åkte hem för en halvtimme sen o min lilla stumpa har däckat i soffan bredvid mig. Nästan 2 timmar av bus och lek har tagit ut sin rätt. Sen vi kommit hem från vetrinären har det bara runnit som en fontän ur Spira och nu måste vi ut flera gånger i timmen men det räcker oftast inte. Det går så fort att det händer hur många olyckor som helst men det är nästan bara vatten. För hoppningsvis är det bättre redan imorn. Hoppas jag. Hoppas det går över innan natten för jag har trägolv i sovrummet. Tror jag tar upp Spira i sängen inatt så man kan vakna när hon måste kissa. Antingen vaknar jag o vi hinner ut eller så får jag en nerkissad säng. Hmm.... Hur skulle ni göra?



Kommentarer
Postat av: Malena & Busan

Jaha så de är HÄR min favorit har hamnat =) =) Vad tråkigt att höra att hon fått urinvägsinfektion. Tyvärr sånt som händer med små valpar i detta dumma dumma väder!! KUL ska de bli att följa er i alla fall. Puss min "vallerina" från mig & stora syster yster. KRAM

2010-02-22 @ 20:23:16
URL: http://valjelivet.blogg.se/
Postat av: Malena & Busan

förresten... e de okej om vi länkar till er från min blogg??

2010-02-22 @ 20:25:46
URL: http://valjelivet.blogg.se/
Postat av: Anonym

Malena & Busan: Ja, det är så synd att hon råkade ut för det här. Hoppas bara natten kommer att gå bra. Kissar som en fontän nu :( Det är helt okej att länka :D Får jag länka er? Kram

2010-02-22 @ 21:50:17
URL: http://spiira.blogg.se/
Postat av: Annelie

Stackars er båda! Men vilken billig veterinär du har?!!!! Blir allt lite avis där! Men även om det varit jobbigt idag och blir jobbigt i natt så kommer det ju nu att vända. Tänk....kanske redan natten mellan tisdag och onsdag blir en natt du får sova HELA natten hoppas



Kramar till er

2010-02-22 @ 22:46:25
URL: http://www.mrcollin.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0