Våren är här!

Vilka underbara dagar det har varit nu. Igår vaknade vår och sommarkänslorna upp tillsammans med de femtioelva miljoner spyflugorna som hör landet till. Bläää... Spiri tycker dem är intressanta o tycker att det är lite konstigt med nått som flyger. De senaste veckorna har ju flygande löv varit höjdpunkten. Nu börjar allt vakna till liv och det är både bra o dåligt.
 Bra är ju att snön börjar försvinna, våren är här o snart är det valpkurs o sommaren kommer med min semester! Det dåliga är alla flugor o kryp, börjar stinka äckel ute när allt värms upp o Spiras trotsålder börjar ta fart. Bäst är när man inte lyssnar o springer över till grannen o ska utforska deras gård, tycker hon! Själv blir man ju så fruktansvärt förbannad o vill bara dra av sig hårtuss efter hårtuss. Min lilla ängel vill inte vara med mig ute, hon vill göra bus o inte lyssna! Buhu...

Även om hon börjar komma in i det där så är hon duktig. I skogen går hon inte så långt ifrån mig o håller koll på att jag inte försvinner. Igår gick hon fot med mig i koppel utan nått kommando. Berömde såklart ;) Längtar dock till nästa år då hon förhoppningsvis är "normal/vuxen". Hihi..

Nu är det dags för ett arbetspass o sen är jag ledig lite drygt en vecka till. Hoppas vädret håller i sig och det fortsätter vara så här varmt o fint. Då ska jag ta o åka ner till Fryken o ta lite fina bilder på Spira. Har tagit lite idag som jag ska lägga upp.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Att jaga löv gillar även syster Amaya! Om ett år så är hon väl i nästa "ålder"....det är då jag är rädd att få tillbaka dem allihopa ;)



Hemmavid är hon (Spira) trygg och vågar ge sig ut på egna upptäcksfärder - förstår att du inte uppskattar det! Tur att hon är duktig när ni är ute i skogen iaf :)



Ser fram emot nya bilder!

Kram

2010-04-04 @ 17:02:25
URL: http://www.mrcollin.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0