Störning!

Vi försöker träna så mycket störning som möjligt på gården. Folk som är ute o går, grannar som är ute o grannar som hämtar post. Allt går så mkt bättre. Grannen med dalmatinen hämtade posten igår igen o jag behövde inte säga nånting. Hon bara tittade på honom o sen var det bra. SÅ stolt!

Tant A-C kom på besök på eftermiddagen. Jag o Spira hade varit ute ca en timme innan hon kom. Det började med att jag skulle gå ut o sätta mig med en kopp kaffe för jag höll på o somna där uppe. (Äter ju sjukhussoppan o det är yttepyttelite kolhydrater så då blir man lätt trött.) Men när jag druckit upp mitt kaffe tyckte jag att de var lite kyligt så jag började träna lite positioner med Spira, vi lekte lite o tränade när tillfället gav störning. Sen städade jag bort allt skräp o alla fimpar som ramlat ner i vinter. Fyllde en ica kasse!! De var allt ifrån fimpar o döda blommor till plast o trasiga lycktor. Tog undan lite grejer på verandan o hämtade två stycken plaststolar som jag måste tvätta av nästa gång jag vill vara duktig.

 Det märktes väl på Spira att hon vart trött av att vara ute så länge, hon höll ju igång hon också. Gick med mig när jag lämnade "min plats" och sen lekte hon på gården. När A-C kom hade vi gjort upp att hon skulle stanna med bilen vid brevlådorna o låtsas ta in posten (men det gjorde hon på riktigt ändå) och sen köra upp o parkera där hon brukar. Behövde inte säga till Spira alls. Satte dock henne vid min sida och där satt hon. Inte ens när A-C kom ur bilen o började packa ur sina grejer reagerade hon. Jag tog med Spira så hon kunde se A-C. Då fick jag säga till nej men det var inte vidare svårt så hon måste ha varit trött. Efter ett par minuter fick hon springa upp på verandan o hälsa på tant.

Vi stannade ute en stund till o Spira la sig ner på gräsmattan i hela en minut för att vila! Hahaha. Sen sprang hon till tomtgränsen där det rinner vatten. Där lekte hon större av tiden så när vi skulle gå in var hon ju jätteblöt o äcklig. När vi kom in sov hon riktigt gött. Hihi. Hon söv bra hela kvällen faktiskt.
Tidigare på fm hade hon lekt med Wilson och en ny farbror, farbror Sigge som är en gul(?) labrador. Diva hon lullade som vanligt hon, haha. Mamma och Nina hade lagt spår för att testa skogen. De två har nämligen en spårkurs nu, för personer som vill hobbyaktivera sina hundar. Mamma skulle vara en bra instruktör om hon ville det.

Idag skiner solen men de blåser fruktansvärt mycket. Just här vid huset är det ganska öppet så det blåser extra hårt här. Hoppas att det ger sig. Nej, nu är det dags att laga en ny gryta med soppa.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Du har all anledning att vara stolt!! Du jobbar jättebra med henne och du kommer att få igen det tusenfallt.



Kramar

2010-04-10 @ 12:49:42
URL: http://www.mrcollin.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0