Överkom mina rädslor!

Igår var jag och Spiri till klubben o tränade lite tunnel o försökte med slalomet men det var andra hundar som var intressanta så slalomträningen sket sig. Men jag har ju tid kvar innan det är dags. Hihi... Blir nog efter nyår som man kan börja med lite hopphinder så innan dess blir det lite handling och shaping. Har försökt tränat att hon springer efter mina händer o det går väl sådär, jag blir så himla yr, hihi..

Spiri fick leka med Jennys tik Tea och jag tycker så synd om Tea för hon fick så mkt "stryk" av Spira. Spira använde henne precis som en boxningssäck, bet o tugga och bet och skakade. Inte en gång sa Tea till heller. Roligt hade de iaf, sprang o jagade varandra och hux flux sprang Spira o la sig platt under bänken, se fotot. O när Tea kom dit o hon knappt kom under då ruschade hon ut och busade igen. Sen in under bänken igen. Vet inte hur många gånger hon sprang under o bara la sig o vänta. Roligt var det.




Idag blev jag på ett sånt gott humör känner jag. Jag hade nog inte räknat med att solen skulle skina som den gör. Spira har även legat i sängen med mig, trängt ut mina ben IGEN!! Hon ska ligga på täcket o tätt intill så när jag vänder mig o flyttar benen från henne så kommer hon ju närmare o närmare. Får nog byta täcke så det inte blir så varmt! Det är perfekt för kvällen när det är så kallt men alldeles för varmt på morgonen då jag har morronsol i sovrummet. Håller på o letar efter en svart smidessängram för 180cm. För nån vecka sen fanns det flera st på blocket men DÅ ville jag ha en 160 så jag sket i de större o nu är alla borta utom en. Men jag får vänta o se om de kommer fler.
ser ni vilken plats hon tar?!


Igår efter klubben somnade Spira ganska snabbt i bilen o vi åkte hem till A-C så hon fick sova en halvtimme i bilen, inga problem att åka (tummen upp). Där gav vi oss ut på ett äventyr i sig. Därav rubriken. Jag överkom mina rädslor för en liten stund men A-C kan intyga att jag skakade o kliade mig äcklad av åsynen. Vi gick en liten promenad till en stoooor inhägnad med hjortar! För mig är hjortar o rådjur lika äckligt o läskiga. (Ja, jag är rädd för rådjur!) Spira var inte alls så intresserad utav dem som man skulle kunna tro att hundar är. Hon var lätt att få kontakt med o inget pip eller dragning i koppel.

(URSH)

Diva fick sin första fästing i förrgår också, ursh då är säsongen igång! Vad använder ni för fästingmedel o vad rekomenderar ni?? Mamma har haft frontline halsband tidigare men ska prova på droppar den här gången. Jag såg i reklambladet som kom så var det en liten rund sak på 2cm som man satte i halsbandet som skulle skydda för både hund o människa. Den skickade ut ultraljud som fästingarna inte tyckte om, hela 95% skyddade det enligt en undersökning från University of Milan. Den kostade väl ca 300:- och hade batteritid på 300 dagar. Vad tror ni om det? Det är ju giftfritt... Värt att prova?

Kommentarer
Postat av: Annelie

Ännu en härlig och spännande dag för Spira - hon har tur hon.



Jag har dåliga erfarenheter av fästingmedel. Nellie(Camillas bc) fick kramper av expot och jag vet andra hundar som reagerat likadant på olika medel. Många hundar har fått klåda och/eller håravfall av halsband och många har blivit "konstiga" (låga/trötta/deppiga osv) av olika preparat. Så jag använder ingenting - men det kan också få katastrofala följder. Så välj något du tror på och var uppmärksam på Spira så blir det nog bra.



Kram

2010-04-16 @ 20:09:53
URL: http://www.mrcollin.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0