Ledighet!

Dagarna har gått så fort nu när man är ledig. I måndags var det en pyjamasdag, då lämnade vi inte tomten, bara var hemma o busade. Vilket var ganska bra att ta det lugnt då tisdagen bjöd på kaos då Diva skulle komma hit o bli passad. Den dagen bjöd även på att vara barnvakt åt Wilma (och den elaka Pepsi). Efter flera timmars bus med Wilma så åkte jag, Spira och Sandra o gjorde lite ärenden på Kil. Spira var så trött att hon slocknade i bilen redan innan jag satt mig i förarsätet.

 Vi bestämde oss att åka o köpa varsin flaska vin o testa hur röksuget blir när jag druckit. Karin ringde och vi bjöd över henne också. Så det blev vi tre som satt i mitt stökiga kök och drack vin och pratade gamla minnen. Det var jätteroligt! TACK tjejer!

Sandra sov över så vi satt väl uppe en halvtimme extra innan vi kröp i säng vid halv två-två. När Spira vaknade vid tio i sju var jag nästan redo att skjuta nån. Även om det hade gått lugnt till hela kvällen innan så var jag bra mör när hon började pipa. Men vi somnade om i lite drygt en timme o sen gick det inte att sova bort mer. Ja, de är väl sånt man får betala med när man är vaken så länge på kvällen.

Slutsatsen var den att jag blev sugen en gång, efter maten utan att jag börjat på vinet men sen gick det hur bra som helst. Inget sug eller ens en tanke på att vilja. :D

Onsdag eftermiddag skjutsade jag hem Sandra och på em så kom tant A-C och hälsade på. Burträningen går jättebra. Satte ner Spira i buren när hon vaktat färdigt och hon fick lugna ner sig innan jag släppte ut henne. Hon blir ju nästan skogstokig när det kommer folk. Men när hon satt i buren o A-C kom in, pep hon lite bara men mer var det inte. Tog bara några minuter innan hon låg ner o sov. Jätteduktig!

Igår, torsdag så var jag bara hemma o dolade. Slappardag. Jätteskönt!

Och idag är det fredag och vi har varit till mormor o morfar o busat med Diva. Sen blev det en liten promenad till Kims mamma o träffade överkåta Arrack och busade oss halvt medvetslösa innan vi gick därifrån. Nu pips det lite från en liten tjej som inte kan riktigt koppla av hemma hos mormor o morfar igen. Ska fika här o sen blir det att åka hem tror jag. Helt slut jag också! Fast det kanske beror på att jag har diskat o städat köket idag. Har påskpyntat lite diskret i köket med dukar som jag fått efter farmor. Inget som skriker ut PÅSK mer än en duk som jag använde att hänga över vedugnsräcket. Det doftar Klorin i mitt kök, underbart rent. Till o med micron fick sig en dusch invändigt. Ska nog köpa med lite godis o fylla ett påskägg o ha i köket.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Skönt att röksuget höll sig undan.



Mitt kök längtar nog efter dig..... ;)



Köp dig ett STORT påskägg - det är fu värd.



Glad Påsk och kram

2010-04-02 @ 17:03:42
URL: http://www.mrcollin.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0