Ledighet igen!

Åh så skönt, nu är jag ledig i över en vecka till! Nästa arbetspass är inte förrän nästa tisdag. Nu på onsdag ska vi ha personalmöte men jag tror att jag ska kompa den för annars blir det bara jag kvar på arbetsplatsen. Det är inbokat vårdbesök för vår boende, så kan det vara ibland. Men men, det är bara 2 timmar som jag får back.

Läste ett recept på familjeliv på "sjukhussoppan" som jag har hört så himla mkt prat om. Tänkte faktiskt att jag skulle prova på den. Soppan i sig verkar inte alls äcklig eller motbjudande. Stod även att man "skulle" tappa 4,5-7kg på en vecka! Gisses, nöjd om jag tappar 2kg (vilket jag tycker är mkt på en vecka). Förstår inte varför jag blivit så besatt i att gå ner. Jag som bara längtar tills tösen blir gammal nog att klara av en långpromenad i skogen så man kan gå sig varm o svettig. Jaja, får väl prova soppan en vecka o sen ta den dagliga promenaden (med halvspring i uppförsbacken) under tiden jag väntar.

Såg bilder på lilla snuttan från x antal veckor tidigare o sååå liiiten man kunde vara då. Visst har hon varit så liten men det är så svårt att förstå att hon växer med sån fart. Vägde henne i fredags o då vägde hon hela 10kg! Undrar jag om den förra läsningen på vågen var fel för 2kg borde hon inte gå upp på dryga 2 veckor. Speciellt när hon inte blivit något tjockare. Eller?
Börjar nu att dryga ut det sista utav valpfodret så det räcker några dagar till. Sen är det vuxenfodret som gäller. Använder fortfarande Science Hill's valpfoder som godis.

Jag börjar bli orolig för hur det ska gå ner till Svenljunga i bilen för Spira. Mamma kunde inte följa med för hon gör nätterna den helgen så jag kunde praktiskt taget inte räkna med att hon skulle följa med. Funderade på om jag skulle ta o åka på kvällen innan så hon är trött och sover i bilen o sen stanna längs vägen på nån kamping. Funderar också på om man skulle ta en rep-tur till örebro för att se hur hon klarar det. Sandra har ju lägenhet där och den 9 april åker hon till Tanzania så då står den ju till förfogande. Se om Spira kan se det riktiga spöket där ;) o undrar hur mina drömmar blir denna gång. Sandras lägenhet har en extra hyresrätt, det är jag säker på sen de sista gångerna jag varit där.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Amaya följer med de stora på deras 1-timmesrunda nu och jag kan lova att hon springer MYCKET mer är de km jag går!!



Nu växer de fort! Det stämmer säkert att hon väger så nu. Jag vägde Amaya idag, hon väger 11,7 (Tilda 19,2 och Lyssa 19,7). Långa ben, stora öron, lång "näbb" - inte så söt längre ;)....men världens sötaste ändå så klart :)



Är hon åksjuk? Det är Amaya. Eller blir hon pipig? Har du bur i bilen? Jag hoppas verkligen att det kan lösa sig så du kan komma. Tycker för övrigt att det är synd att Irené inte kan komma, hade gärna träffat henne igen men det kanske får bli en annan gång.



Kramar

2010-04-06 @ 13:13:13
URL: http://www.mrcollin.com
Postat av: Åsa

Ja, ska nog ta o börja gå långpromenad med henne de dagar då det inte händer något annat. Det var en syn att se henne idag när vi var ute i den "stora" skogen. Hon sprang o sprang, jag såg leendet på henne hela tiden.



Det här utseendet de har nu är ganska charmigt men vore det inte sin egen hund skulle man kanske rynka näsan lite :P hihi...



Ibland är hon åksjuk eller om det är för att hon stressar upp sig. Hon har spytt några gånger men det har oftast varit när hon är kvar i bilen efter körsträckan, när man håller på o packar ur. Werner har sagt att ögonen inte kan fokusera i rörelse än o att man får öva o vänja. Jag kan inte sätta henne i bilen efter en kort lekstund eller när hon nyligen ätit utan hon måste vara trött eller lugn. Men det går bättre o sen kommer det nån gång då hon piper o ylar o har sig.. Jag har grindar i bilen.. Men jag tror att om man åker på kvällen, säg att man ger mat vid sex o skippar nattmålet vid nio och åker runt nio-tio när hon är lugn o klar för natten. Tar med täcket ifrån sängen o lägger i bilen så tror jag att hon klarar resan. Eller vad tror du?

2010-04-06 @ 23:02:40
URL: http://spiira.blogg.se/
Postat av: Annelie

Det kommer säkert att bli bra hur du än väljer att göra. Jag är så glad att du ska komma iaf :)



Kram

2010-04-08 @ 15:27:37
URL: http://www.mrcollin.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0