Gör som pappa...

... och börjar med stegräknare. Har ju en applikation i mobilen som räknar stegen så varför inte kolla o se hur långt man går. Men jag kom ju inte på det förrän efter halva långpromenaden med Diva så det blev ca 3000steg och det var flera av de stegen som var joggande steg!

Idag gick jag av jobbet vid halv ett, Micke lät mig gå tidigare så jag hann o uträtta lite ärenden innan jag åkte hem till föräldrarna. Bl a så hämtade jag upp min Arrak-jacka som kommit med posten!! Woho!! Det blev den grå, jag var snål men faktiskt så var den snyggare än jag trodde. Dessutom så kan det vara roligt att inte ha samma färg som de andra.

När jag kom hem till mamma så var snuttan så glad att se mig. Jag tog med mig henne ner till fotbollsplanen för att leka o få lite ensamtid med henne utan Diva. Pappa hade lovat mig att han skulle fixa med min bil när han kom hem så jag tänkte stanna kvar tills det var klart. I alla fall så fick Spira gå lös ner till fotbollsplanen o det gick så bra så. Gick fot helt frivilligt ett par gånger! Vi mötte en cyklist, inga problem över huvudtaget! *Stolt*

Busade lite på planen o jag ringde A-C o frågade om hon ville komma hit o ta en långpromenad med mig o Spira. Och det ville hon så en tjugofem min senare var hon på plats o vi gick iväg. Det var riktigt härligt väder ute, solen sken starkt o värmde bra med en sval bris som blev riktigt varm stundvis o stundvis iskall. Jag hade Spira lös ända fram tills jag fick syn på en annan hund, för då vågade jag inte. Men jag har ju övat nej med beröm o godis o den går så bra. Hon stannade o stirrade på hunden (en blue merle collie) men löste sig ur transen när jag sa nej. Så när de gått ett par meter bakom oss släppte jag henne för att se vad hon gjorde. Och jag läste av henne bra, hon är som Diva. Har man gått förbi nånting så är det borta. Trots att hon tittade mot hunden så brydde hon sig inte om den. *Stolt* Precis så jag vill ha henne! Detta ska vi försöka behålla!!
Skogspromenaden gick jättebra, vi hade en kille som "förföljde" oss en bit o hon tittade nyfiket på honom, viftade lite i svansen o jag sa nej, hon vände o sprang mot oss o fortsatte framför oss. Behöver jag sätta stolt inom två *?? :D Hon gick inte långt ifrån oss i skogen o på hemvägen var hon nästan duktigare. Ska berätta.
Vi kom till samma ställe där vi var när vi mötte hunden men den här gången så var det ett halvdussin barn på sparkcyklar o ett par med barnvagn o gående barn. (Aldrig mött så mycket folk på en o samma gång) Dessutom kom det 2 cyklister och jag tog in Spira till sidan så hon fick sitta fot medan cyklarna åkte förbi (det var trångt!!) Men cyklar gör ingenting, det bryr hon sig inte om, inte ens sparkcyklarna! Hade Spira lös hela tiden. Hon gick med en meter ifrån mig som max. Nej tränade när hon tog en tass för långt och hon skötte sig jättebra! Sååå fruktansvärt stolt!!
Några timmar senare när bilen var fixad, jag hade pratat med mamma o sen stått o pratat med grannarna så frågade mamma snällt om jag kunde ta en liten promenad med Diva. Visst så vi bytte hund o vi gick för att ta en liten promenad men när jag kom upp i skogen kände jag att jag ville gå lite längre. Klockan var bara strax efter sex o det var fortfarande varmt o soligt ute. Spira var så fruktansvärt trött så jag hade bara fått suttit inne om jag inte tagit promenaden. Så vi gick en längre variant på den jag, A-C o Spiri gick. Dum som man är så började jag jogga lite och faan jag har ju fått "tillbaka" lite av flåset nu när jag slutat röka. Nu känns det inte som om man ska få en hjärtattack eller astmaanfall varje gång man höjer pulsen. Jag klarade inte så länge men jag intervalltränade. Vad skönt det kändes!!
Passade på o joggade lite med Diva bredvid mig, i fot pos. och även på höger sida vilket är svårt för henne. Men hon trivdes att lunka efter mig. Sen övade vi lite agility-byten o att följa handen o vara på den utsträckta sidan. Hon har svårt att vara på höger så det gick sisådär. Några frustrerade o uppjagade skall kom, precis som det brukar göra när vi tränar agility. Ska träna med henne i sommar lite grann. Det är ju så himla roligt!
Nu tror jag att jag håller på o somnar här i soffan. MÅSTE ta disken som jag hällt upp för en timme sen. Sen blir det faktiskt natten för oss!

Kommentarer
Postat av: Annelie

Du är så fantastiskt duktig med Spira! Tro inte att du är ensam om att vara stolt Åsa :) Jag är jättestolt över er!



Tack och kramar

2010-04-14 @ 22:50:48
URL: http://http;//www.mrcollin.com
Postat av: Åsa

Tack själv! Jag är så överlycklig att jag fick köpa henne för det finns ingen annan hund som jag kan tänka mig att ha! Älskar lillan så fruktansvärt mycket! :D

2010-04-15 @ 09:14:11
URL: http://spiira.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0