En lyckad utekväll med girlsen!

Igår var jag med Jenny och Zeb till stan för att socialträna igen. Det går ju bättre o bättre! Vi försökte med samma "intro" som sist. Hundarna ska sitta o vi ska kunna gå ett steg ifrån o ta i hand. Det är vad vi kommer att få lära oss på torsdag (det är verkligen NU på torsdag!!). Men det är Spira som sticker fram o stör Zeb, stackarn. Det vore så mycket enklare för honom om han inte behövde dras med retstickan min. ;)  Vi tränade lite på torget, jag o Spira tränade nej-träning för hon har så svårt att släppa Jenny o Zeb med blicken. Det gick jättebra! Sen blev det "tråkiga" fikapausen som Spira skulle säga. Det gick bättre den här gången men också sämre då hon rörde sig mer o skulle runt, bakom o ut genom staketet.

När vi åkte hem sen sov hon i bilen. Bilåkning har inte varit några alls problem på sistone men man ska inte ta ut nått i förskott. Tror att skynket hjälper ändå.

Hemma hos mamma åt jag mat o sen tog jag en liten promenad i blåsten, det blåste fruktansvärt igår! Sen åkte vi hem o gjorde oss iordning för att gå till bussen! Ja, vi skulle premiäråka buss. Inga problem! Pep en gång men jag duttade till henne o hon tystnade, sen sov hon. Men det var inte många minuter vi satt på bussen, inte ens en kvart tror jag resan tog.

 Gardinen var konstig, i kurvorna föll den över oss


När vi kom hem till tant Vera så sprang hon o undersökte o in på hennes dotters rum och hämtade en dubbelt så stor björn! Vi fick stänga in till barnrummet. Det dröjde inte länge förrän tant A-C kom också. Jag o Vera satte oss med varsin glas, jag vin o hon öl, på den inglasade balkongen o A-C var inte sen efter. Spira dök också upp efter ett tag o la sig på golvet o sov(!!). När Vera hämtade en öl till var Spira snabb:



Där låg hon nästan hela kvällen. Hon var med mig på toa o när vi gjorde tårta. Hon vägrade kissa de två gånger jag var ute med henne! Glömde jag säga att Vera bor 3 våningar upp UTAN hiss! Gissa om det vart tungt så hon fick gå endel ändå. Gisses!

Klockan var strax efter 2 när tårtan var färdig o såhär såg den ut:



Fin va?! Jag kan tänka mig att den är supergod. Gjord med rulltårtebröd i tre lager med hallongrädde, chokladgrädde o vanlig grädde!! Det vita är sugarpaste och sen har Vera Picasso målat med tårtfärg. Hästen fick daim-kulor som fläckar och som man lakritssnören. Pippis hår var flätade jordgubbssnören. :D

Kommentarer
Postat av: Annelie

Jag böärjar från slutet - vilken UNDERBAR tårta!! Duktiga ni är.



Duktiga är ni ju på miljöträning också du och Spira. Tycker det verkar som om ni gått framåt massor!! Spännande med kursstarten på torsdag.



Kramar

2010-04-18 @ 12:27:59
URL: http://www.mrcollin.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0