En händelserik dag!

Efter skogspromenaden imorse så bestämde jag mig lite impulsivt att jag skulle röja upp bakom uthuset så man kan gå där. Jag går där när jag ska upp i skogen o det är både bråte och snårigt. Så jag gick o hämtade arbetshandskarna, saxen o krattan. Tillsammans med Spira så röjde vi upp o gjorde fint där bakom! Det tog tid o det var svettigt. Solen stekte på trots att klockan bara var 10-11. Sen var det in o duscha o äta innan stan.

Och NU är vi hemma efter dagens aktiviteter. Det blev träning på stan med Jenny o Zeb. Spira o Zeb gick jättebra ihop, de kunde knappt låta bli varandra. Speciellt min lilla tjej som blir helt låst om det är med en annan hund. Jenny tyckte hon var mkt roligare än mig o dessutom hade hon frollic med sig o jag hade torra matkulor. Hmm vad är godast? Men efter en stund lugnade de ner sig lite, trots att det var ett heltidsjobb att hålla koll på lillan. Hon var duktig eftersom hon var så låst mot Zeb att hon inte såg folket som gick förbi. Andra hundar var heller inga problem. Det var riktigt roligt var det. Vi gick till Waynes coffe för att ta en fika o träna passivitet vilket jag kommer att behöva en massa framöver. Jag tror att det blir ett fikabesök i veckan om det råder väder. Spira kunde inte vara still alls länge, hon varken pep eller virade sig femtioelva varv runt bord o stolar men hon kunde inte sitta o ta det lugnt. Zeb var jätteduktig han, han la sig under Jennys stol efter en stund men då började Spira o tjecka på honom för att försöka busa med honom. Men vi fick dricka vårt kaffe (och cappuccini) innan vi gick till torget o tränade lite sitt o ligg o busade. Spira är väldigt lätt distraherad från mig så nästa gång blir det att ha med nån rolig leksak o träna kontakt.

 Vi åkte hem o landade hemma på gården där jag satte mig i solen o Spira gick o la sig med ett ben på gräsmattan. Där satt vi ett tag, tror nästan en timme. När jag kände att det började trycka på blåsan satte jag Spira (som var skitig) i bilen o gick upp i lägenheten o hämtade hennes mat o gick på toa. Hälsade lite snabbt på Fröken som var lite avundsjuk. Vågar inte släppa ut henne något mer nu. Ska vänta tills efter hennes kastration tänkte jag.

Det blev mat i bilen. Ska försöka ge henne mat i bilen nu framöver och på fina dagar ska hon få sova i bilen istället för att vara inne. Det är synd o skam att man sitter inne när det är så fint ute. Och efter maten var det lite lek o träning (grannarna kom ut o det var mer spännande än någonsin). Men efter ett tag så satte jag in Spira i bilen igen o satte mig i baksätet o solade medan hon fick sova. Det tog ett tag men hon slocknade till slut. Och sen var det lek o bus o mer träning när grannarna kommit ut igen.

Nu ligger hon bredvid mig i soffan o drömmer starka drömmar. Själv är jag också trött o slut. Tror det blir pizza ikväll. Så himla sugen!!

Kommentarer
Postat av: Annelie

Vilken händelserik dag! Nästa gång får du ta med köttbullar för att stå dig i konkuransen :)



Kram

2010-04-11 @ 22:12:41
URL: http://http;//www.mrcollin.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0