Ännu en händelserik dag!

Idag började dagen jättetidigt fast imorse grusade det inte lika illa i ögonen som det gjort de senaste dagarna, vet inte om det är linserna som släpper in för lite syre eller om de är för dålig luft i sovrummet. Klockan ringde redan kl 7 idag. Vi gick upp kvart över o gjorde oss klara att åka. Fröken skulle till Djursjukhuset för att bli kastrerad och hela familjen skulle med. Spira o jag skulle socialträna om tid fanns mellan inlämningen av Fröken o min vaccination men jag fick komma in redan kl 9 så strax efter nio åkte vi till klubben för tisdagsträff.

 Att lämna in Fröken var inga problem. Hon lekte operasångare i bilen dit men blev ganska tyst när vi kom fram. Spira fick följa med in när vi lämnade henne o hon fick godis utav vetrinären. När vi kom fram till Karolinen, minuten innan jag parkerat färdigt så spydde hon upp godisen. :( Vägen till klubben var inga problem. Jag fick min vaccination så nu är jag fullvaccinerad för iår ;)

 Vi stannade vid Grinna först o jag väntade in Nina och Wilson så de kunde få springa av sig lite innan vi kom upp till klubben. Måste öva mer med att ha henne lös med en annan hund o göra inkallning o sånt för det är hon SUPER dålig på! Spira var riktigt duktig på klubben idag. Det blev en hel del passivitet-träning och visst var hon uppe o rörde sig, drog i kopplet o skulle nosa på allt o alla men hon la sig stundvis och tittade på de som tränade på planerna (satt ute o fikade). Kerstin stod för tårta efter en uppflyttning i brukset. Tack, det var jättegott! Vi hade jättetur med vädret för det var soligt o ganska varmt. Klubben kryllade av folk som strömmade in, tror vi var över 20 pers som mest. Jättebra träning för Spira. Jenny o Zeb kom upp också, då var det lite svårare för Spira men skötte sig ganska bra ändå, FAKTISKT.
 Jag o Jenny gick iväg till agilitybanan o Zeb fick prova på tunneln. Spira kom ihåg att det var jättekul hon så hon sprang igenom dem hela tiden. Dock var den blå lite otäck eftersom den är så mörk men vi sträckte ut den så till slut gick både Spira o Zeb genom den.  Som avslutning fick de busa loss på åkern. Det var första gången de fått busa fritt. Annars har de bara provat på o busa i kopplet när vi vart i stan.
Innan vi beslutade oss att åka hemåt, var tvungen att avbeställa en klipptid innan jag åkte o hämtade Fröken. Egentligen skulle jag följt med till golfrestaurangen men det blev för kort med tid.
Nu har jag hämtat upp Fröken i alla fall och hon går på lite halvt vingliga ben och har ett jättefint ärr under magen, inte alls lika äckligt och stort som jag trodde det skulle vara. Som tur är så verkar hon inte sur på mig! :D Spira ligger o sover igen. Det har varit en hårt fm men jag tror det blir en lugn promenad uppe i skogen här lite senare. Blir nog en tidig kväll efter den här dagen! Imorn är det p-möte så man kanske har tid med en liten sovmorron. Eller om jag ska ta o dammsuga bilen? Hmm, beror på vädret imorn.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Hoppas lilla fröken mår bra.



Trevlig dag på klubben har ni haft. Hoppas du tog sovmorgon för vädret är väl inte det bästa :( Ska dock bli bättre till helgen - ses då.



Kramar

2010-04-21 @ 15:49:43
URL: http://www.mrcollin.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0