Äääntligen!

Äntligen har Spiri fått leka med sin schäferkompis Alva. De var kompisar redan innan Spira kom in i mitt liv. Det är tant A-Cs mammas hund, den jag var hundvakt åt. Hon är lite drygt en månad äldre o tre-fyra gånger så stor. Vi åkte bort till en skog nära A-Cs mammas hus. Där övade lite på första möte då Alva var väldigt ivrig o min hjälpte inte till för hon pep o hade sig. Först släppte vi Spira men hon kunde verkligen inte släppa fokuseringen på Alva för att komma tillbaka till mig. Då vart jag lite arg o efter ett tag kom hon fjäskande till mig o satt så fint. Då var det Alvas tur att springa lös o hon var duktigare på att inte springa runt Spira. Hon lyssnade på A-C men hade koll på oss. Så det dröjde inte länge förrän jag släppte Spira också. Det gick jättebra! Alva var så försiktig mot Spira men gisses så klumpig :P Hihi... Spira lyckades att köra slut på Alva flera gånger o hon låg i mossan med tungan långt ute o tyckte det var jättejobbigt! Speciellt i slutet då hörde man Spira med hennes jämrande pip o skall för att Alva inte svarade på hennes businviter. Hihi... Tog några bilder på dem båda, de var så vackra så.... not.


 bystar upp sig?? Vill vara lika stor som Alva!


 De här kommer ha roligt i sommar, av o på land.



 Skitig vovve??!

Kanske inte behöver tillägga att det blev en dusch när vi kom hem?? Det var faktiskt inga som helst protester den här gången!

Kommentarer
Postat av: Annelie

Haha, som jag skrev tidigare - en skitig hund är en lycklig hund. Det syns att hon haft kul och jag gissar att hon sov gott en stund sen. Är inte förvånad över att hon har energi kvar när den tagit slut för Alva - hon är ju en "tåssig åssi"



Kram

2010-04-21 @ 22:55:40
URL: http://www.mrcollin.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0